Brev:
Må man give vælling?
15. november 2016
Alder:
4 mdr.
Må man give vælling?
Kære Helen
Tak for dit sidste svar. Dagen efter dit svar så vendte han rundt igen. Han er nu begyndt at vågne efter 2 timer ved formiddagsluren. Han tager max 3 timer til middag og ikke mere end 1 time til aften. Så det er rigtig skønt.
Han begyndte bare ikke at sove bedre om natten, han vågnede stadig efter 40 minutter og ville ikke rigtig sove igen. Når vi så tog ham op så søgte han efter brystet men når jeg ville lægge ham til skreg han uanset ammestilling. Så vi puttede ham igen og det gjorde sådan at han vågnede rigtig mange gange om natten. Jeg tænkte så at han må være sulten, men jeg tror bare ikke at han er klar til skemad. Fordi han er jo så tilpas om dagen. Han pludrer, leger og har en rigtig god kontakt. Han er så glad og græder nærmest ikke.
Jeg kunne ikke få fat i min sundhedsplejerske. Så jeg har læst lidt på nettet omkring vælling. Så i weekenden prøvede jeg at lave en vælling på rismel, vand og udpumpet modermælk. Jeg brugte ikke ret meget mel, men han var helt vild med det. Det har vi så gjort siden fredag aften og hver nat har han sovet fra 20-02 og så blev han ammet. Og så sov han videre til 5 tiden og blev ammet og sov videre til kl. 7. Det var virkelig dejligt at få sovet. Det har ikke givet noget vrøvl med hans mave og hans afføring har været som den plejer. Han har max fået 100 ml. Vælling, han ville altså ikke spise det hele.
Jeg har så læst et sted på nettet, at vælling ikke skulle være så godt. Derfor ville jeg lige høre om det er ok, sådan vi gør eller om vi skal prøve noget andet? Han viser ingen af tegnene på at være klar til skemad.
Med venlig hilsen
Line